Varning för denna typ av brev

Jag har fått följande 2 brev från 2 "olika" scammare. Jämför.

Från: zavorazhivdhfj
26-år-gammal man
Hässleholm, Skåne län, Sverige
Söker: Kvinna 25 till 45


My name is Natali. Jag är en kvinna. Jag är 29 år gammal. Detta är profilen för min bror.
Jag har ingen pojkvän men jag drömmer om att träffa honom. och jag kommer gärna att älska och bli älskad av någon som är smart, god och förståelse person.
Som för mig kan jag säga att jag är enkel och patient, uppriktig och ärlig person, mycket sällskaplig och med ett gott sinne för humor.
Jag har en fin figur! Jag gillade dig profil och jag skulle vilja veta mer om dig, jag skickar mitt foto till dig!
Jag tror att du kan vara min vän och jag tar gärna emot dina meddelanden! Men jag har inte mycket tid nu och det är därför jag ber er att skriva mig på denna e-post:
ynatali24 (@) yahoo punkt com.
Jag ser fram emot att höra från dig!




Från: omsorgsfullfgjj
25-år-gammal man
Malmö, Skåne län, Sverige
Söker: Kvinna 25 till 45

My name is Kate. Jag är en kvinna. Jag är 29 år gammal. Detta är profilen för min bror.
Jag har ingen pojkvän men jag drömmer om att träffa honom. och jag kommer gärna att älska och bli älskad av någon som är smart, god och förståelse person.
Som för mig kan jag säga att jag är enkel och patient, uppriktig och ärlig person, mycket sällskaplig och med ett gott sinne för humor.
Jag har en fin figur! Jag gillade dig profil och jag skulle vilja veta mer om dig, jag skickar mitt foto till dig!
Jag tror att du kan vara min vän och jag tar gärna emot dina meddelanden! Men jag har inte mycket tid nu och det är därför jag ber er att skriva mig på denna e-post:
erinaekat (@) yahoo punkt com.
Jag ser fram emot att höra från dig!


Ja, brodern har tydligen flyttat till Malmö från Hässleholm och blivit ett år yngre på kuppen. Eller har "hon" två bröder???? Fast hon har ju olika namn. Tvillingsystrar??


Skämt åsido. Märk att svenskan är relativt god.


Kommentarer
Postat av: Lasse

Även jag fick ett sådant e-mail, men precis som jag misstänkte så är det bara bluff! Var t o m samma namn, Kate. / Lasse

2008-11-15 @ 22:29:05
Postat av: björn

hej fått på min e.mail dessa brev!.bra att jag kom till denna sida, om du vill kan vi kontakt!.

m.v.h

2009-02-12 @ 14:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0